dilluns, 29 d’octubre del 2007

Vin du jour

Es diu (bé, potser no es diu, potser no està probat científicament, potser començo el post així per lligar-lo amb el post anterior, de fet, potser m'ho invento del tot) que a França hi ha una varietat de vi per cada àpat de l'any (cadascú interpreta àpat com vulgui, entenent àpat com esmorzar, dinar, berenar i sopar, o només dinar i sopar, de fet, com he dit, potser m'ho estic inventant). Així, estant en el país del vi, podria haver fet també una proposta, aquesta més alcohòlica, de provar una varietat de vi cada setmana. No ha estat així, però si que vaig tenir la oportunitat d'anar al saló de vins que se celebra una vegada a l'any a Lió.
Així doncs, en aquesta "fira indoor" s'hi reunien famílies vinicultores de tota França presentant les particularitats del seu vi i oferint-ne mostres als clients. Bàsicament, el saló consistia en anar amb la teva copa de vi (que et regalaven a l'entrada, entrada que valia 3€ per al públic en general, 0€ per estudiants de l'ENS) i anar de paradeta en paradeta per tastar tota varietat de vins, cognacs, champanys, moscats, garnatges, altres aperitius...
Entre la multitud d'estands, vaig trobar el que potser és un parent llunyà francès, l'André Coll Esclusé un amable vinicultor de la regió del Roussillon Languedoc (vora Perpinyà exactement).