dijous, 13 de desembre del 2007

Bouchon Lyonnais

Mirant el calendari penso que em queda mes i mig d'estada a Lyon; i mig mes el passaré a casa. És hora d'agafar la llista de "les coses que s'han de fer abans de marxar" i veure què falta per tatxar.
L'última proposta tatxada, ha estat gastronòmica. No podria marxar sense anar a un restaurant de cuina Lionesa, cuina tradicional d'aquí. Aquests restaurants, que es diuen "Bouchons Lyonnais", solen estar al barri vell de la ciutat. Son locals petitets, molt ben decorats i un xic cars però tampoc excessivament (20€ per cap).
La cuina Lionesa no és gaire lleugera, els plats calents solen portar la part més greixosa de l'animal, condimentada amb formatge fos; i d'entre la varietat d'entrants podríem trobar: sopa de ceba, patè de fetge d'ànec, cervell de xai o sopa de llengua de vedella...
El sopar, acompanyadet d'un vinet de la regió, el vaig acabar amb una crème brûlé. El nom em va cridar l'atenció i, efectivament, era la nostra crema catalana!

1 comentari:

kiusap ha dit...

jajaja anava a dir que a mi tb em sonava la crême brulé aquesta xD

una altra cosa que has de fer abans de marxar és... hmm ho sento, no se m'acut res original... :P